2017. okt. 29.

Referencia marketing


Vissza a gyökerekhez!


Hogy is kezdődhetett az ajánlás régen? Mik azok a gyökerek? Lehet, hogy pletykálás, lehet, hogy baráti dumálás egy pohár sör vagy edzés közben. A szomszédod megsúgta, hogy ki a legjobb varrónő, fodrász, fogorvos a városban. Ennyi.

Csak akkor nem úgy nevezték, hogy:referencia marketing.

Vannak szakmák ahol az ajánlás kérés, a továbbajánlás természetes eszköze volt eddig is az üzlet fejlődésének.  Gondolok itt az orvosi az ügyvédi, szájról szájra ajánlásokra, vagy a szomszéd által ajánlott fodrászra. Vagy ne menjünk messzebb, a pénzügyi szakma vagy az MLM üzlet is továbbajánláson tudott és tud fejlődni.

Sok szó esik ma a marketing eszközök változásáról, a súlypont áthelyeződik a piac igénye jobban fókuszba kerül mint eddig.
Azt mondják, az üzleti életben nincs barátság. Viszont van helyette bizalom, fegyelmezett üzleti magatartás, megbízhatóság, egyenes beszéd, elérhető és korrekt szolgáltatás, pontos ügyfélszolgálat és még mi minden! Ez valóban nem barátság kérdése, ez a megbízható üzlet alapköve.

A referencia marketing alatt érts minden olyan eszközt amit nem hirdetéssel, nem direkt marketing, nem bemutató vagy nem hírlevél feliratkozással ... tehát az eddig használt eszközök nélkül éred el az üzleted népszerüsítése érdekében.

Hogyan csináld?
Remélem van nyivántartásod a vevődről, visszatérő vevőidről. Ha magad vezeted az már annak a jele, hogy te komoly vállalkozó szemmel vezeted az üzletedet de még jobb, ha a céged ad ehhez segítséget ahol egy pár gombnyomással megtalálod a szükséges adatokat. Ne csodálkozz, van ilyen cég. Épp ma bogarásztam ezeket az adatokat, ráadásul a mobilodon is elérhető. Később szót ejtek még erről a cégről, mert sok éves keresés után végre ismét találtam olyan online támogatást amit érdemes és ki is kell használni.

Tehát ott tartottunk, hogy vannak vevőid, visszatérő vevőid, akkor rajta ne szégyenlősködj, kérd ki a véleméyüket!
Teremts üzleti kapcsolatokat. Szóval ha van ismertséged akkor lehet referenciád és bátran kérj ajánlásokat, kérd meg, hogy ajánljon a partnerének ismerősének téged, a szolgáltatásodat, termékedet, cuccodat. Ha elégedett volt, bízott benned és nem is csalódott, írasd le vele. Aztán tedd ki a weblapodra, blogodra.
Ennek legegyszerűbb módja a google űrlap amit a weboldaladra is kitehetsz vagy hírlevélben küldöd ki a kérdőívet a szűrésnek megfelelő vásárlóidnak.

Miután a téma igen érdekes lehet a számodra és ez a bejegyzés csak szösszenetnyi gondolat-ébresztő lehetett, szeretném folytatni és konkrét gyakorlatba építeni egy minitanfolyamba ezeket a tudnivalókat. Különös tekintettel arra, hogy az mlm-re mindez hogyan alkalmazható.

Most gondold át, hogy mennyit költöttél (vagy nem) az eddigi marketingedre és fantáziálj kicsit azon, hogy mennyit megspórolhatsz akkor, ha ügyesen használod ki a referencia marketing adta lehetőségeket.

Gondold végig azt is, hogy mennyi ideje űzöd a szakmádat, mennyi vevőd vagy ügyfeled volt már és a Te szolgáltatásod hol egészíti ki majd az ő vevőit vagy ismerőseit. Találj közös pontokat!
Ha szeretnél többet tudni róla akkor kövesd ezt a blogot mert amikor indul a képzés, jelentkezni is itt tudsz majd rá.

Ha mondanivalód van, szólj hozzá itt a blogon. 
Meséld el, hogy Te hogyan gondolkozol erről.

Szeretettel
WiPiroska

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése