2009. szept. 25.

Mi van a szerszámos ládában?

A minap volt szerencsém beszélgetni egy régi MLM-es kollégával aki arról panaszkodott, hogy az ismerősei nem kedvelik Őt. Elkerülik vagy nem veszik fel a telefonhívásait. El van keseredve mert szerinte az az oka, hogy Ő ezt az üzletet csinálja. Nem érti a dolgot mert ő mindenkinek jót akar amikor a bemutatót meg akarja szervezni az ismerősénél ezért szent meggyőződésből ismét felkeresi azokat akiknek régebben ajánlotta az otthoni bemutató szervezését de akkor nem jött össze.
Miután egyik kedvenc témám az MLM, azt javasoltam üljünk le és meséljen.
A beszélgetés végére világos lett a számomra az, hogy még mindíg vannak közöttünk zaklató szakmabeliek! Elnézést de nem tudom finomabban kimondani. Itt maradtak mint az őskövületek és rombolnak mint országutat a lánctalpas!

Félre ne értse senki! Tudom, hogy a személyes ajánlásnak szerepe van az üzletben de a személyes ajánlás és a személyes zaklatás nagy különbség. Én itt csak az utóbbi ellen szólok.

Itt kérek minden MLM-es kollégát, hogy nézze meg a szerszámos ládáját! Mi volt benne régen és mi van benne ma? Vegyük például a lakatos szakmát ahol mondjuk bevezetnek egy új fémmegmunkáló eszközt az elavult helyébe. Lehet a régi módon is dolgozni de nem hatékony, nagyobb a hibaszázalék, több a hulladék, nem olyan eredményes a munka. Míg az új, mondjuk számítógép vezérelt fém megmunkálással kevesebb anyag megy veszendőbe, precízebb és jobb az elkészült alkatrész minősége, a megrendelő is elégedettebb!

Így van ez a mi szakmánkban is. Ha a közösségi oldalt csak arra használod, hogy az ismerősöd adatait kihasználva spemelj akkor ne csodálkozz, hogy nem válaszolnak, nem nyitják meg a leveleidet, nem veszik fel a telefonjaidat.

Nézz bele az MLM szerszámos ládájába és tanuld meg az új eszközöket használni. Naponta jobbnál jobb fergeteges ötlettel állnak elő a fejlesztők. Ismerd meg előbb egyiket majd egymás után a másikat. Adj időt! Ne akarj egy nap alatt mindent eladni és ne akarj mindenkinek eladni! Tanulás, türelem és kitartás!

5 megjegyzés:

  1. Névtelen08:58

    Pontosan ezért nem akartam én sem az MLM-el foglalkozni, mert rettenetesen ellenszenves volt számomra ez a módszer. Nem szeretem a nyomulós embereket, azt meg főleg nem, ha rám akarnak tukmálni valamit. A vásárlásaim során is egyedül szeretem kiválasztani ami nekem kell, és nagyon zavar, ha odajön az eladó.
    Csak akkor jöjjön, ha én kérem... Szörnyen utálom, azt is, hogy telefonon állandóan zaklatnak! Nem múlik el úgy nap, hogy ne keressenek a régi ügynöki módszerrel, amitől már a hideg is kiráz!
    És ráadásul már olyanok is hívnak, akiket nem is ismerek. Egyszerűen fogják a telefonkönyvet és sorban hívják az embereket. Ezt onnan tudom, hogy aki a lánynevemet mondja, az tuti, hogy a telefonkönyvből szedte, mert már 20 éve férjhez mentem... Nos, ezeket kapásból "lelövöm"!
    Egyszerűen nem értem meg ezeket az embereket, miért jó ez nekik? Biztos vagyok benne, hogy semmi hasznuk nem származik belőle, mert így nem fognak találni senkit, aki bármit is venne tőlük...

    VálaszTörlés
  2. Kedves Névtelen!
    Kimondtad azt ami a leglényegesebb. Azt, hogy csak akkor jöjjön, ha kéred! Mert gondolom Neked is van kérdésed, megoldandó problémád de mivel felnőtt emberek vagyunk felmész a netre és rákeresel arra, hogy ki kínálja a megoldást arra amit Te akkor meg szeretnél oldani.
    Legyen ez egészség gond, állás vagy pénzügy, akármi. A lényeg, hogy ha keresed akkor azt találd aki tud Neked segíteni.
    És ezt a neten meg lehet oldani ezért van ez a blog is, hogy a nyomulás szünjön meg.
    Köszönöm, hogy megosztottad véleményedet.
    Proska

    VálaszTörlés
  3. Névtelen10:56

    Ha ez így van, akkor nagyon örülök ennek a blognak, mert kíváncsi vagyok a fejleményekre. Vissza is fogok térni, hogy megnézzem, mások hogyan vélekednek erről a témáról. Ugyanis nagyon sok rossz tapasztalatom van erről, és jó lenne, ha az MLM-mel foglalkozók változtatnának a szokásaikon...
    Sajnos én is munkát keresek, mint oly sok más ember, ezért az internetet böngészem, így találtam rá erre a blogra. Szemet szúrt az MLM szó, s mivel rossz tapasztalataim vannak ez ügyben, ezért gondoltam, most jól beolvasok... Most viszont, ahogy te írsz erről, kicsit elállt a szavam...
    Ezek szerint, nem mindenki olyan tolakodó, mint akik nálam próbálkoztak? Lehet az MLM-t másként is csinálni?
    Fejtsd kicsit bővebben, ha lehet.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Névtelen!

    Jól is teszed, ha visszatérsz erre a blogra, mert Piroska meg fogja válaszolni a kérdéseidet. Ő nem tolakodó, nem jár házról-házra, nem ügynökösködik, és még sorolhatnám tovább a régi rossz szokásokat. Ma már más idők járnak, a régi mlm-et el kell felejteni, és aki ezt nem teszi, az el fog tűnni a süllyesztőbe ... Lehet, hogy ehhez egy kis időnek még el kell telnie, de a végeredmény az biztos. Ezek az emberek ki fognak potyogni, és marad az internetes mlm, ami nem arra épül, hogy kit lehetne csőbe húzni...
    Egyébként ma már az MLM a jövő szakmája, a jövő munkahelye, mert a tényleges munkahelyek száma
    annyira lecsökkent, hogy szinte alig találni már valamit. Ha mégis találunk egyet, az biztos, hogy csak minimálbéren foglalkoztatna, de ebből a pénzből meg megélni nem lehet! Én a
    vállalkozókat, cégeket is megértem, mert nekik meg a dolgozók bérét, és az utánuk járó ÓRIÁSI
    közterheket nehéz kigazdálkodniuk. A válság és a rossz gazdálkodás pedig még rátesz egy lapáttal! Nem hiába menekülnek ma már a dolgozni vágyók az otthoni munkák felé, így az MLM felé is. Ugyanis akinek van egy kis sütnivalója, az már rájött arra, hogy a saját lábára kell állnia, mert különben éhen hal. Nem számíthat másra, csak saját magára...
    Én is így kerültem Piroska látókörébe, hogy kerestem a lehetőséget a kiugrásra. Ugyanis szintén munkanélküli voltam...
    Így találtam rá, az egyik blogját olvasva, és azt mondtam magamnak, hogy EZ AZ! EZ KELL NEKEM! Egy másképp gondolkodó és másképp dolgozó ember, aki láthatóan érti, hogy mi a dörgés. :) Tudtam, hogy Tőle tanulhatok olyan technikát, amivel nem kell senkit sem megkeresnem, sem nyaggatnom, sem üldöznöm, hogy ugyan már, lépjél már be hozzám...
    Miután jobban megismertem, én kerestem meg Őt, és kértem, hogy segítsen, mert látom, hogy Ő nem olyan, mint...had ne soroljam. Azóta már bizton állíthatom, hogy jól döntöttem!
    Kívánom Neked is, hogy találd meg a számodra megfelelőt, olvasd Piroska blogjait...

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó kérdés, hogy kinek mi van a szerszámosládájában. Ez úgy szokott lenni, hogy az ember, mikor belefog egy MLM-be, akkor úgy érzi, hogy ez teljesen egyszerű, ő már mindent tud róla. Aztán telnek-múlnak a hónapok, évek és ahogy gyűl a tapasztalat úgy látjuk mindinkább, hogy mennyi mindent lehet még mindig tanulni. És akkor kezd csak igazán izgalmassá válni... :)

    VálaszTörlés