2010. jan. 11.

Referencia marketing

Vissza a gyökerekhez!

Vannak szakmák ahol az ajánlás kérés, a továbbajánlás természetes eszköze volt eddig is az üzlet fejlődésének.  Gondolok itt az orvosi az ügyvédi, szájról szájra ajánlásokra, vagy a szomszéd által ajánlott fodrászra. Vagy ne menjünk messzebb, a pénzügyi szakma vagy az MLM üzlet is továbbajánláson tudott és tud fejlődni. 

Sok szó esik ma a marketing eszközök változásáról, a súlypont áthelyeződik a piac igénye jobban fókuszba kerül mint eddig.

Azt mondják, az üzleti életben nincs barátság. Viszont van helyette bizalom, fegyelmezett üzleti magatartás, megbízhatóság, egyenes beszéd, elérhető és korrekt szolgáltatás, pontos ügyfélszolgálat és még mi minden! Ez valóban nem barátság kérdése, ez a megbízható üzlet alapköve.

A referencia marketing alatt érts minden olyan eszközt amit nem hirdetéssel, nem direkt marketing, nem bemutató vagy nem hírlevél feliratkozással ... tehát az eddig használt eszközök nélkül éred el az üzleted népszerüsítése érdekében. Szóval ha van ismertséged akkor van referenciád és bátran kérj ajánlásokat, kérd meg, hogy ajánljon a partnerének ismerősének téged, a szolgáltatásodat. 

Miután a téma igen érdekes lehet a számodra és ez a bejegyzés csak szösszenetnyi gondolat ébresztő lehetett, folytatjuk és konkrétan gyakorlatba építjük itt a tanfolyamon ezt is. Most át kell gondolni, hogy mennyit költhetsz az edigi marketingre és mennyit nem kell majd elköltened akkor, ha ügyesen használod a referencia marketinget. Gondold végig, mennyi ideje űzöd a szakmádat, mennyi vevőd, ügyfeled volt már és a Te szolgáltatásod hol egészíti ki az ő vevőit vagy ismerőseit. 

Találj közös pontokat. Ha többet szeretnél tudni akkor itt a helyed! Iratkozz be a Hálózat az Interneten minisuliba!

Ha mondanivalód van, szólj hozzá itt a blogon. Meséld el, hogy Te hogyan gondolkozol erről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése